Nucleus Smart App och Apple smartphone - felsökningsguide
Apple uppdaterar regelbundet sin iOS-programvara för att se till att telefonernas programvara är i linje med de senaste funktionerna och säkerhetsuppgraderingarna, och för att åtgärda befintliga programvarufel. Tyvärr kan dessa uppdateringar ibland orsaka störningar i Bluetooth®-protokollet som ansluter telefonen till ljudprocessorn. Dessa störningar kan leda till att Nucleus® Smart-appen inte längre kan hitta audioprocessorn eller att ljudet inte längre överförs.
Följande instruktioner är en felsökningsguide som kan användas om anslutningen mellan ljudprocessorn och telefonen har misslyckats.
Varje steg nedan kan var för sig lösa anslutningsproblemet, försök därför alltid att se om problemet är löst innan du går vidare till nästa steg.
Allmänna felsökningssteg:
Appar: Tänk på att om du har många appar öppna samtidigt kan det störa telefonens Bluetooth-signal och göra att ljudet från ditt CI hackar eller försvinner. Stäng därför alltid appar som inte används på telefonen genom att svepa uppåt på startskärmen och sedan svepa bort appar som inte används. Om dessa instruktioner inte fungerar kan du också stänga av och sätta på telefonen för att stänga de appar som är öppna.
Starta om: Att stänga av och sätta på telefonen igen kan ibland lösa anslutningsproblem.
Felsökning av telefonens inställningar, 1 av 2:
- Gå till ”Inställningar”.
- Välj ”Allmänt”.
- Gå sedan till ”Programuppdatering”. iPhone kommer nu att söka efter tillgängliga programuppdateringar.
- > Om det finns tillgängliga alternativ ser du en beskrivning av detta, med möjlighet att hämta och installera det. Ladda ner den senaste uppdateringen. Uppdatera nu
När uppdateringen är klar öppnar du Nucleus Smart App igen för att se om anslutningsproblemet har lösts. - > Om du har den senaste versionen kommer skärmen att vara svart med ett meddelande om att ”iOS är uppdaterat”. Fortsätt i så fall till nästa steg.
Felsökning av telefoninställningar, 2 av 2:
- Gå till ”Inställningar”.
- Välj sedan ”Hjälpmedel”.
- Välj sedan ”Hörapparater”.
Här kommer dina enheter att synas om de är anslutna; du kommer att se ”’Ditt namn’ hörapparater” som indikerar vilken sida de relaterar till H+V. Tryck på fältet. - Du måste nu ta bort anslutningen till enheterna och sedan skapa en ny anslutning. Bläddra nedåt på sidan tills du ser alternativet ”Glöm den här enheten” och klicka på det. Bekräfta att du vill göra detta i de rutor som visas. ”Glöm den här enheten”.
- När anslutningen har glömts bort kommer telefonen att söka efter enheter igen. Medan telefonen söker kan du stänga av och sätta på hörapparaten/CI. Om du behöver parkoppla en hörapparat utöver ditt CI ska du först slå på hörapparaten och sedan omedelbart slå på ditt CI.
- När telefonen hittar enheterna trycker du på fältet ”MFI-hörapparater” igen och väljer sedan ”Para” i de meddelanden som visas på skärmen. Om du har enheter på båda öronen kommer du att se detta meddelande två gånger.
- Om dessa steg i telefonens inställningar inte löser problemet med parkopplingen kan du försöka ta bort appen och installera om den. Instruktioner för detta finns nedan.
Felsökning i Nucleus Smart App:
- Håll fingret nere på Nucleus Smart App-symbolen på skärmen tills du får upp en lista med alternativ för den här appen. Välj ”Ta bort app”. Bekräfta att du vill göra detta när telefonen frågar.
- Öppna appen ”App Store” för att ladda ner Nucleus Smart App på nytt.
Tryck på den lilla ikonen i det nedre högra hörnet som heter ”Sök”. Sök - Sök efter ”Nucleus Smart app”. Tryck på ”Ladda ner”. Om din telefon ber dig att dubbeltrycka på sidoknappen för att installera, gör det.
- Du har nu tagit bort och installerat om Nucleus Smart-appen. När du öppnar appen igen kommer du att bli ombedd att logga in igen. Appen kommer att ta dig igenom några steg för att slutföra registreringsprocessen, där du kommer att bli ombedd att ta bort spolen och trycka på knappen på ljudprocessorn. Följ instruktionerna i appen.
Om inget av ovanstående löser problemet? Kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig.