Ångerrätten gäller inte vid bruten förpackning

Vid beställning av tillbehör är det viktigt att veta vilken ljudprocessor som tillbehöret ska passa till, så att det fungerar med den ljudprocessorn. Om du skulle beställa fel tillbehör så gäller ångerrätten endast om produkten fortfarande är förseglad, detta på grund av hälso- och hygienskäl.

Vilken ljudprocessor ska du beställa tillbehör till?

 

Jämför utseendet

Börja med att titta på hur våra olika ljudprocessorer ser ut och jämför de med hur ljudprocessorn som du önskar köpa tillbehör till ser ut:

Kontrollera serienumret

Det finns ett serienummer tryckt på varje ljudprocessor som hjälper dig att identifiera vilken modell det är. Här hittar du serienumret på din ljudprocessor:

  • Nucleus® – under bågen
  • Kanso® – under mikrofonfiltret
  • Baha® – på baksidan alternativt innanför batteriluckan
  • Osia® – under mikrofonfiltret.

De olika ljudprocessorernas serienummer börjar alltid med samma 6 siffror. Jämför serienumret på ljudprocessorn som tillbehöret ska passa till med listan nedan:

Cochlear™ Nucleus®-systemet:
  • 101016 – Nucleus 8
  • 101014 – Nucleus 7
  • 101012 & 101011 – Nucleus 6
  • 101015 – Kanso 2
  • 101013 – Kanso
Cochlear™ Baha®-systemet:
  • 301017 – Baha 6 Max
  • 301016 & 301014 – Baha 5 Superpower
  • 301015 – Baha 5 Power
  • 301013 – Baha 5
Cochlear™ Osia®-systemet:
  • 11700 – Osia® 2

 

Är du fortfarande osäker på vilken ljudprocessor du ska beställa tillbehör till? Ta kontakt med vår kundsupport, så hjälper vi dig.